Waarom Running Therapie?

Wil je beter slapen, meer rust in je hoofd en actiever in het leven staan? Je leven optimaal in beweging brengen? Dan kan Runningtherapie je enorm helpen. Je hebt vast wel eens gehoord van mensen die hartlopen dat ze hun hoofd "zo lekker leeg kunnen maken". Dat is precies wat Runningtherapie voor jou kan betekenen, maar dan met de dikke plus van jouw eigen Runningtherapeut.

Beter slapen
Je gedachten komen tot rust waardoor je meer balans ervaart. Minder piekert en beter gaat slapen.

Rust in je hoofd
Als je gaat hardlopen, breng je van alles bij jezelf in beweging met als resultaat positieve psychische voordelen.

Actiever leven
Hardlopen draagt bij aan je totale gezondheid. Het verbetert de bloedcirculatie wat goed is voor onder andere je hart- en bloedvaten.

Beter in je vel
Duursporten stimuleren de aanmaak van stemmingsstofjes. Daardoor voel je je na een loopsessie een stuk fijner en gelukkiger.

Lichamelijke en psychische conditie verbeteren
Runningtherapie is het gebruik van hardlopen om de lichamelijke en psychische conditie te verbeteren. Wanneer je bijvoorbeeld na een (langdurige) blessure weer rustig wil gaan opstarten, wanneer je wil starten met hardlopen, maar niet makkelijk op eigen kracht tot bewegen kan komen of wanneer je last hebt van last hebt van somberheid, lusteloosheid, stress of andere psychische klachten, is (hard-)lopen goed om deze klachten structureel te verminderen.

Regelmatig bewegen is goed voor lichaam en geest. Het helpt je conditie te verbeteren en je zelfvertrouwen te vergroten. Gevoelens van onzekerheid, angst en depressie nemen af. Met Runningtherapie kun je letterlijk de stress uit je lijf lopen.

Plezier beleven aan bewegen staat voorop
Het zeer rustig opbouwen is kenmerkend voor Runningtherapie. Het plezier beleven aan het bewegen staat voorop. Hierbij is de term ‘running’ misschien wat verwarrend. De nadruk ligt namelijk op rustig en met aandacht bewegen, waarbij je leert luisteren naar je lichaam en je grenzen.

Je leert om in je eigen tempo regelmatig te gaan (hard-)lopen. Runningtherapie is niet bedoeld om zo snel mogelijk te gaan of competitie. Uiteindelijk doel is om zelfstandig of in clubverband regelmatig hard te lopen.

Deel deze pagina

Webdesign: Online Beeldvorming